Fitlifehealthclub
Bel Voor meer informatie
070-396 50 66

Nieuws

 

Gezond en vital  (01-12-2010)

Game-generatie minder fit Nederlandse kinderen uit groep 7 en 8 van de basisschool zijn significant minder fit dan hun leeftijdsgenoten van dertig jaar geleden. Bij een fitheidstest die ook in 1980 werd afgenomen, scoorden ruim tweeduizend kinderen veel slechter op alle fronten. Zelfs als de kinderen met overgewicht niet werden meegeteld, bleken de ‘gezonde’ kinderen van nu fysie ...lees meer»

Gezond en vital  (01-12-2010)

Game-generatie minder fit   Nederlandse kinderen uit groep 7 en 8 van de basisschool zijn significant minder fit dan hun leeftijdsgenoten van dertig jaar geleden. Bij een fitheidstest die ook in 1980 werd afgenomen, scoorden ruim tweeduizend kinderen veel slechter op alle fronten. Zelfs als de kinderen met overgewicht niet werden meegeteld, bleken de ‘gezonde’ kinderen van ...lees meer»

Fit facts  (01-12-2010)

Train je hart, voorkom hart- en vaatziekten Het wordt wel eens vergeten, maar je hart is een spier. Een essentieel onderdeel om je goed te voelen is de conditie van je hart. Hoe fitter je hart is, hoe minder snel je last zult hebben van hart- en vaatziekten en hoe beter je met stress kunt omgaan. Maar hoe train je je hart? Zoals alle spieren, kun je ook je hartspier  trainen. Hoe sterk ...lees meer»

Gezond en vital  (08-11-2010)

Zorgen over gezondheid Acht op de tien Nederlanders maken zich geregeld zorgen over hun gezondheid. Ze zijn bang een ernstige ziekte of een hartaanval te krijgen. Uit onderzoek van bureau Trendbox blijkt ook dat meer dan de helft van de Nederlanders bang is voor lichamelijke achteruitgang. Tweederde van de ondervraagden vreest dikker te worden. Hetzelfde aantal krijgt rillingen bij de gedach ...lees meer»

Gezond en vitaal  (01-09-2010)

Krachttraining kan artritis verlichten Intensieve training met gewichten zou de klachten van reumatoïde artritis (RA) kunnen helpen verlichten, wijst Brits onderzoek uit. Aan het kleinschalige onderzoek deden 28 mensen met RA mee, verdeeld in twee groepen. De ene groep moest 24 weken lang regelmatig trainen met gewichten. De andere kreeg minder intensieve thuisoefeningen die patië ...lees meer»

Fit facts  (01-09-2010)

Trainen met diabetes Fitness werkt op den duur effectiever bij diabetes dan medicijnen. Fitness verbetert de insulinewerking in het lichaam en zorgt voor een gezondere bloedglucosewaarde. Hierdoor neemt ook de kans op lange termijn gevolgen van diabetes af, zoals nieraandoeningen, oogafwijkingen en een hartinfarct. Tips voor diabetespatiënten die willen fitnessen •   ...lees meer»

Fit facts  (02-06-2010)

Ziektes voorkomen met een gezonde leefstijl Door het volgen van een gezonde leefstijl zijn bepaalde ziekten en ouderdomskwalen te voorkomen. Met ‘gezonde leefstijl’ bedoelen we in dit artikel: voldoende bewegen, niet roken en gezond eten. Als het gaat om specifieke leefstijlfactoren per ziekte dan worden deze hieronder genoemd. Diabetes Preventie van diabetes gaat vooral om d ...lees meer»

Gezond en vitaal  (02-06-2010)

Wist je dat… Beweging op gemiddelde of krachtige intensiteit kan bijdragen aan een vermindering van het risico op een heupfractuur met 45% bij mannen en 38% bij vrouwen? Dit blijkt uit onderzoek van Moayyeri (2008) die het verband tussen lichamelijke activiteit en botbreuken bij osteoporose-patiënten onderzocht. Een betere houding tijdens het zitten Veel mensen zitten een groot ...lees meer»

Gezond en vitaal - april 10  (29-03-2010)

Grote gezondheidswinst door toename lichamelijke activiteit Door toename van lichamelijke activiteit is grote gezondheidswinst mogelijk. De potentiële gezondheidswinst van lichamelijke activiteit is het grootst bij inactieven; mensen die geen enkele dag dertig minuten matig intensief lichamelijk actief zijn. Onvoldoende bewegen verhoogt de kans op bepaalde ziekten, op een minder guns ...lees meer»

Fit facts - april 10  (29-03-2010)

Afvallen lukt beter door combinatie aerobics én krachttraining Er bestaan nogal wat mythes in fitnessland. Enkele voorbeelden: je gaat pas vet verbranden als je minimaal 20 minuten cardio doet, langdurige training op een rustig tempo is het beste om af te vallen en van krachttraining word je juist zwaarder. Allemaal onjuist, nog sterker gezegd, in een afvalprogramma moet je juist aan k ...lees meer»

Fit Facts - feb 10  (26-01-2010)

Leer kinderen gezond eten en bewegen Tijdens hun jeugd leren de meeste kinderen een eet- en beweegpatroon aan dat zij de rest van hun leven handhaven. Daarom is het belangrijk om kinderen op jonge leeftijd bekend te maken met gezonde voeding en voldoende beweging. In deze FitFacts enkele tips voor ouders. Een gezond voedingspatroon Probeer kinderen zo vaak mogelijk groenten of fruit te ...lees meer»

Nieuwsarchief»