Fitlifehealthclub
Bel Voor meer informatie
070-396 50 66

Eten en lichaamsbeweging

 

¬ęTerug

EATING AND EXERCISE


Probeer ten minste een paar uur v��r het sporten te eten en kies koolhydraten met een lage GI-waarde voor een langzame energieafgifte. Vetten, vezels en grote hoeveelheden eiwitten vertragen het leegraken van de maag, dus een zak chips of een eiwitshake is geen goed idee!

Eten na lichaamsbeweging


De twee uur na het sporten zijn cruciaal voor een optimaal herstel. Als je dit venster mist, kan je lichaam zijn koolhydraatreserves niet op tijd aanvullen voor een workout op de dag erna. Het is het beste om een maaltijd te nuttigen met zowel eiwitten als koolhydraten - het eiwit voor spieropbouw en -herstel en de koolhydraten om de glycogeenvoorraden aan te vullen voor de volgende workout. Hoewel we weten dat koolhydraten met een hoge GI-waarde glycogeen beter aanvullen, heeft recenter onderzoek aangetoond dat het beter is om koolhydraten te nemen met een lage GI-waarde.Dat komt doordat er minder glycogeen wordt opgeslagen, maar het lichaam in de volgende workout beter glycogeen kan sparen en in plaats daarvan meer vet zal verbranden. Dit maakt het makkelijk - koolhydraten met lage GI-waarde kunnen gewoon het beste altijd worden gekozen.

 

¬ęTerug